Merkwaarden

Merkwaarden zeggen iets over hoe je doelgroep je wil zien, hoe je gezien wil worden en hoe je communiceert. Merkwaarden zorgen ervoor dat je je kunt onderscheiden binnen je speelveld en dat de doelgroep je herkent. Hoe beter deze merkwaarden uitgedragen worden, hoe sterker het merk is.  

  • Transparant, no-nonsense
  • Doelgericht, pragmatisch
  • Op maat
  • Sympathiek
  • Prikkelend, vindingrijk

Transparant, no-nonsense

Geen gezeur, geen bullshit, geen ingewikkelde verhalen. Gewoon open communicatie over wat werkt en wat niet, zonder te verzanden in wollig jargon. Openheid over onze werkwijze en eerlijk zeggen waar het op staat.

Dat betekent:

  • Transparantie over kosten en voortgang van projecten
  • Duidelijke communicatie zonder opsmuk; niets mooier maken dan het is
  • Open zijn over mogelijkheden én beperkingen
  • Eerlijke feedback en oprecht advies, ook als dat minder positief is

Voor onze marketing betekent dat:

  • Heldere, no-nonsense copy in campagnes
  • Transparantie in klantcases en resultaten
  • Duidelijke procesuitleg in onze voorstellen en eerlijke prijzen

Doelgericht, pragmatisch

We denken in doelen en gaan voor resultaat – zo praktisch als maar kan. Dat doen we enerzijds onderbouwd en gedegen, met een scherpe focus op de doelstellingen, maar we willen ook meters maken. Daarom kiezen we ook altijd voor een nuchtere, pragmatische aanpak. Effectieve, efficiënte gas-erop-marketing!

Dat betekent:

  • Continue focus op het behalen van kpi’s en concrete doelen
  • Meetbare doelstellingen voor elk project
  • Praktische oplossingen die direct implementeerbaar zijn
  • Hobbels op de weg zo snel en goed mogelijk aanpakken

Voor onze marketing betekent dat:

  • Duidelijke CTA’s die passen bij het doel
  • Pragmatisme, efficiëntie, effectiviteit en rendement nemen een belangrijke rol in rond onze boodschappen
  • We focussen op praktische tips en adviezen, en blijven niet hangen in (alleen) theoretische concepten; we maken altijd de vertaalslag naar de praktijk

Op maat

We kiezen altijd voor de meest effectieve oplossing. Dat kan een beproefd standaardproduct zijn, maar ook compleet maatwerk of een mix van beide. Dat is hoe wij altijd op maat voor onze klanten werken: we zorgen voor de juiste oplossing, die linksom of rechtsom op maat gemaakt wordt voor de situatie. Efficiënt en hergebruikend waar mogelijk, uniek en van de grond af aan waar nodig.

Dat betekent:

  • We zoeken naar efficiëntie, niet naar ‘zo veel mogelijk uren maken’
  • Als een klant beter geholpen is met een voordelig standaardproduct ten opzichte van een groter maatwerkproject, dan adviseren we die efficiënte optie
  • We bouwen aan modulaire oplossingen, van JOW!-modellen tot marketingbeheermodellen, om onze diensten efficiënt en voorspelbaar in te kunnen zetten

Voor onze marketing betekent dat:

  • We vinden niet (onnodig) wielen opnieuw uit: wat werkt, dat werkt, en heuristieken leiden ons bij alle inzet van marketing (óók voor onze klanten)
  • We zoeken naar het beste antwoord door regelmatig hypotheses te testen
  • We zorgen voor een slimme mix van gestandaardiseerde en gepersonaliseerde communicatie
  • We gaan efficiënt om met onze content en proberen die te hergebruiken in nieuwe contexten

Sympathiek

Contact met Juist is gezellig, gemoedelijk, laagdrempelig en persoonlijk; onze teksten zijn luchtig en leuk geschreven en onze beelden zien er ‘gelukkig’ uit. Oftewel: als je content van Juist voorbij ziet komen, spat de gezelligheid die heerst in het bedrijf ervan af en zie je een sympathiek bedrijf.

Dat betekent:

  • Communicatie is, zowel intern als extern, informeel en plezierig
  • We zijn betrokken bij onze klanten en onszelf en vieren successen
  • We schenken persoonlijke aandacht en oprechte interesse aan elkaar en aan klanten
  • We zijn toegankelijk en benaderbaar. De deur staat altijd open!

Voor onze marketing betekent dat:

  • Een luchtige, sympathieke tone of voice
  • Gepast gebruik van humor in communicatie
  • Menselijkheid is belangrijk over de hele linie, maar zeker ook in onze content, van taalgebruik tot onderwerpen op beeld

Prikkelend & vindingrijk

Juist daagt uit met slimme, creatieve oplossingen die echt impact hebben. Over de hele linie! We denken buiten de gebaande paden en zijn niet bang om te innoveren. Dat doen we van het allereerste (groei)gesprek tot strategie en van website tot campagne. Daarmee steken zowel onze klanten als wijzelf boven het maaiveld uit.

Dat betekent:

  • We inspireren onze klanten en zetten ze direct aan het denken, of dat nou tijdens een repeterend overleg, een eerste kennismaking of een bedrijfseconomisch gesprek is
  • We kiezen verrassende invalshoeken binnen projecten en kleuren lichtjes buiten de lijntjes
  • We zijn niet bang om op zere plekken te drukken om onze klanten verder te helpen

Voor onze marketing betekent dat:

  • We blijven onze content en campagnes herzien en vernieuwen en gebruiken onszelf daarmee als bewijslast
  • We durven zo nu en dan stelling te nemen over ontwikkelingen en actualiteit
  • We blijven onszelf uitdagen rond nieuwe innovatieve technieken, van AI-toepassingen tot marketingtools