Archetype

Archetypes worden al honderden jaren gebruikt in verhalen, sprookjes en films. Die onbewuste, universele karakters roepen een specifiek gevoel op. Het archetype ligt in het verlengde van de merkwaarden en zorgt voor herkenbaarheid, betekenis en soms zelfs emotie. 

Wij zijn:

De bondgenoot: de nuchtere, goeie buur, die zorgt voor verbinding en samenhang. Zowel op de werkvloer als met klanten. Gelooft in gelijkwaardigheid. Een merk dat hier een voorbeeld van is en bij ons past is bijvoorbeeld Hema. 

De held: combineert talent, discipline en focus om als beste uit de bus te komen. Vormt door zijn daadkracht en geleverde prestaties een onuitputtelijke inspiratiebron. Een merk dat hier een voorbeeld van is en bij ons past is bijvoorbeeld BMW (waar we niet geheel toevallig ook in rijden).  

De joker: plukt de dag met een lach, houdt van plezier, is optimistisch en is daarom prettig gezelschap. Een merk dat hier een voorbeeld van is en bij ons past is bijvoorbeeld Mailchimp.  

Samengevat in één herkenbaar archetype zijn we Spider-Man. Jong (van geest), flexibel, sympathiek, niet vies van een grapje op z’n tijd, doelgericht, allemansvriend, onder het masker een beetje nerdy… De ultieme Juist-combinatie tussen de bondgenoot, de held en de joker.